Sunday, June 15, 2008

1st day in capetown.. wawawa..

Posted by Hafiz Richard

salam..
aku ni baru balik drp capetown..
so nak sharing2 ar story skit masa kat sana..
panjang ni hehe..
ade lah aku ingat skit2 n ade yg aku saje2 tambah2..
kesimpulannye, ni cerita hampir benar..
er, boleh lah..

DAY 1
aku mula2 nak pi cape town ari isnin..
tp malangnye, tiket full..
dah tukar plan nak pi brisbane..
tiket full gak..
tukar plan pi vietnam..
cuaca panas, cancel lah pulak..
last2, bapak aku try flight ari rabu..
alhamdulillah, dapat gak..

sebelum tu aku online ym pakai hp aku..
sempat chat ngan si bonad hak3..
pastu, tetiba ter disconnect lak..
aku pun x sign out..
sekali aku bukak ym aku, penuh org bg msg..
hak3..
sori ar fren..
wa xleh balas ar..

ktorang flight pukul 1.05 pagi..
aku kat dalam kapal, layan citer JUST FOR LAUGHT..
mmg klakar ar..
kakak2 aku gelak punye lah kuat..
tak pasan dorang pakai headphone..
mat saleh sumer pandang..
ades..
pastu, aku ngantuk ar..
so tidur ar...

sedar2 dah sampai JOHANNESBURG..
transit satu jam..
sempat ar tangkap2 gambar kat kapal..
n tetiba byk negro masuk..
dorang bwk byk equipment..
aku cuak gak ar..
cam ghost buster..
tgk2 dorang bwak vacum sandang cam bag..
ades..
dorang nak clean rupanye..
aku ingat ape lah..
aku pun nak jalan kedepan..
tetiba seluar aku kene tarik..
"sangkut ke" kata aku dalam hati ar..
aku tengok2..
mangkok tol, dia vacum seluar aku..
negro tu sengih2 n minta maaf..
aku pun cair ar ngan sengihan dia n tak kisah hak3...
ni gambar kat dalam kapal masa tgh transit..



then flight terus ke cape town..
sampai cape town kitorang turun kapal pakai tangga n
naik bas ke airport dia..
ktorang dijemput oleh seorang pakcik guide..
nama dia rithwan..
baik gler bai..

kuar je airport, masha Allah..
sejuk gler..
aku cool ar..
tgk ramai mat saleh putih2 n comel gler..
hak3..
k, pastu naik ar van..

sampai2 je dia bwak kitorang pi tgk ladang anggur..
aku dah bayang ar warna2 purple n hijau sekeliling ladang...
mmg tak sabar2 nak tgk..
tgk2..
buah anggur sudah xda..
pokok sumer kering..
musim sejuk dah...
ades..
sampai je kat sekitar ladang tu
"ok we're going to see the cheater"
?????
cheater?
watpe tgk penipu?
aku blur..
bapak aku pun blur..
"wat is cheater?" bapa ku tanye..
"cheater cheater er cheetah"
laaaaaa....
cheetah...
bondo lak ai..
aku nak glak tapi cover cool lah..
hak3..
tgk2 ar cheetah n amik ar gambar..
ni ar gamr tapi bukan kat cheetah tu ar..
tp kawasan sekeliling tu hehe..



then ktorang pi kedai keju pling murah..
aku pun xtau kat mana..
yg best nye, sumer product dia halal..
puas ati ar..

pastu ktorang pun balik ar kat homestay ktorang..
ok ar rumah tu..
ade 3 bilik..
cukup ar untuk family besar ku ini..

(next part 2)

0 comments: