Tuesday, March 17, 2009

Blood Donation~~~~

Posted by Hafiz Richard

salam..
ari ni nak merepek lagi..
huhuhuhu..
tp ade unsur kotor sikit ar..
open k..
emm..
rabu lepas, aku ade cooking club..
ktorang masak kuih buah melaka..
ala..
yang bulat2 tu..
salut kelapa..
dalam ade gula merah..
best..
hehehe..
aku suke gler kuih ni..
cuz biler ko gigit kuih yang kenyal tu..
kuih tu pecah..
n kelazatan gula melaka yang cair tu memercik..
membasahi ketandusan mulut..
diikuti keenakan kelapa parut..
wow..
mmg menangkap..
aku suka gler ar..
huhuhuhu...

then, abis memasak dalam pukul 2..
aku ngan ghairahnya memecut ke dewan selera..
nak makan an..
kata nasi ayam..
pastu aku g amik nasi n pantas ke kaunter..

"cik, nak pinggul"
bese ar..
bahagian ni paling sedap hehehe..
makcik tu korek2..
tgk2 ade..
tp kecik..
T_T
xpe..
aku mintak je ar..
then, makcik tu bg aku dua ketul ayam..
waaaaaaa..
best2..
xde keje citer bende ni huhuhu...
minum air sirap..
hehehe..
then, ngah makan, roomate ku, kamal ajak
aku g blood donation..
aku ngan pantas makan ar..
ji yang lama dah makan terkejut melihat
aku habis dulu makan..
yaha..
peduli ape aku..
lol..

then, aku n kamal g ar nak derma darah..
yeah..
3rd time wei..
huhhuhu..
aku pun amik borang and isi..
uhm..
soalan agak mencabar..
terutama sekali soalan bhgian 14 xsilap aku..
"pernahkah anda melakukan hubungan sejenis?"
aha..
semestinya tidak..
hak3..
then, ngan semangatnya aku tanda tangan..

then, g kaunter nak check darah..
aku timbang berat badan aku..
omg..
aku dah gemok gler kaw2 ar..
ades..
naik 7 kg..
dahsat wei..
terkesima jap aku tgk..
aduih..

then, beratur ar nak check darah..
ramai..
depan aku si lupi sibuk mengacau timah..
mpp kmb..
masa timah ngah kene check darah pun..
"aduh, aduh, sakit" sore lupi kedengaran..
aku diam je ar..
tetiba abg er abg ke?
abg kot huhuhu..
"kau ni timah2, tp timah ni xlayan pun ko"
klembutan sore laki kedengaran..
kah3..
glak aku..
xcover..
peduli ape..
hak3..
then, lupi dah segan2..
timah gelak sikit..
pastu lupi nye turn..
"haish, timah2. jangan risau.. nanti aku letakkan
ko sebelah timah tu.."
berkata dia lagi..
aku sengih2 dengar..
hehehe..
then, masa nak letak darah lupi tu masuk kat dalam air tu..
dia ade cakap lagi..
"ni kalu timbul lah darah kau ni, xtau lah ape ko buat malam
td"
aku bantai gelak.. bukan pe..
aku suka dengar org lembut ni cakap..
kah3..
aku tanye ar..
"cmne darah tu leh timbul"
"em, besenye kandungan haemoglobin dalam darah kurang..
tu yang buat darah tu timbul.. besenye pompuan je darah timbul..
sebab dorang leakage"
mak aih..
rileks je
dia story depan dak2 girl..
"leakage? xpaham.."
aha..
ade dak menyampuk..
then, dia tambah lagi..
"xpaham ke? g tanye dak tu"
dia tunjuk jari dia kat 1 girl..
pergh..
segan dak tu..
g undur jauh2 keblakang..
wakakakak..
sedap2 dia je nak point kat orang..
segan dak tu..
sampai giliran aku kejap je..
aku darah O..
hehe

then g kaunter 2..
orang india jaga..
zup zap zup zap..
siap..
owh yeah..

kaunter 3..
zup zap zup zap..
siap gak..
dia bagi roti sosej..
waaaaa..
yeah..

then, g kaunter 4..
amik tabung darah..

then, beratur ar nak derma..
blah3...
sampai ar giliran aku..
sian kamal..
dia xleh derma..
cuz tekanan darah dia rendah..
tp dia temankan aku ar derma darah..
then, akak nurse tu datang..
dia pun buat ape yang patut..
mula2 dia cucuk tangan aku ngan bius..
time bius tu masuk, agak pedih skit ar..
tp pastu ok..
then, dia cucuk jarum maha besar..
besar bai..

3 ekor semut leh masuk serentak..
nyamuk pun muat..
memandangkan aku xleh tahan nak tgk,
aku pi tgk orang kanan aku..
time tu aku pandang ar si timah..
dia baru pas derma darah..
pastu, dah cucuk, aku usha..
first time aku rasa sakit derma darah..
aku pelik gak..
pastu aku nampak buih dalam salur darah tu..
aku g tau nurse tu..
pastu nurse tu pun usha tabung darah aku..
tgk2 byk buih..
"cit, salah cucuk ke?"
aku cakap dalam hati ar..
then, dia kuar sikit jarum tu..
then, cucuk balik..
omg..
leh lak dia wat cmtu..
nasib bek bius..
xrasa sangat..
memandangkan aku tgk dia main2 ngan jarun kat
tangan aku, aku pun usha kanan aku..
xmo tgk..
then, aku nampak timah..
tetiba..
novel dia jatuh..
dorang kata hp dia ade jatuh tp aku xpasan lak..
then, dia...
muntah..
adus..
aku dah start loya dah tekak aku..
aku kadang2 xleh tgk org muntah..
wuhuhuhuhu..
aku pun pandang tempat len..
pastu ade nurse lagi sorang datang..
kire skg kat aku ade 2 nurse..
dorang bisik2..
"cit, kompem salah cucuk"
aku cakap dalam hati ar..
then, nurse yang baru datang tu pun tanggal
plaster kat tangan aku..
then, ngan rileks nye dia main cucuk tangan aku..
kuar, masuk, kuar, masuk,kuar masuk..
adoi..
xleh tahan..
aku usha msg..
pastu kamal pun terkejut gak tgk bende tu..
then, dia gtau yang aku ngah sakit..
pastu dengan rileks nye nurse tu cakap.
"la, kalu sakit nape xgtau"
cit..
xde aku nak meraung nye..
pikir ar sendiri biler ngah cucuk..
maki2 aku dalam hati..
malu ar aku..
adoi..
then, dia biar je..
start tu..
sakit gler ar..
kamal cakap darah aku dah xturun..
nurse tu datang balik..
dia check tabung darah aku..
n dia cakap darah aku dah clotted..

waaaaa.....
aku pun ngan rileks nye cakap
"aha, ni mesti salah cucuk kan?"
pastu nurse tu buat donno je..
last2..
dia cabut n blah..
cit..
dah aku susah payah derma..
aku pun xde mood terus bangun n pi minum..
pastu g solat n music room..
jamming..
ari ni, ari jumaat..
tgk ar tangan aku bengkak cmne



















skg..
adoi..
time kasih lah nurse...
\huhuhuhu

0 comments: