Monday, March 21, 2011

FACEBOOK 4 BLACKBERRY 2.0 beta!!!

Posted by Hafiz Richard

salam..
td aku dapat update dari blackberry group kat fb..
ade fb for bb yg baru tp still dalam beta..
so aku ngan semangatnye nak try la fb 4 bb tu..
:)
ok nak download fb 2.0 ni korang kene gune os 6 then g kat

www.blackberry.com/beta

then korang register bg sape yg belom register..
then pas korang log in, nmpk la button facebook 2.0 beta
download dan korang akan dapat satu email key 4 the fb beta tester tu..
korang install dan reboot bb korang..



then, pas da siap reboot, korang copy key dari email korng, dan paste kan
kat ruang key biler first time korang bukak fb..
then siap :)

firstly aku mmg impress gler ngan design fb baru ni..
cantik dan tersusun.. :)



ni main page biler korg da log in fb korang..
bawah ni pulak biler korang tekan INFO tab korang :)



info tab ni baru xsilap aku sbb fb before xde bende ni..
so korang leh la view info korang sendiri XD

then, ini pulak tab photo korang :)



aha, korang leh la tgk album2 korang.. best2 XD

selain tu, function yg aku minat dalam fb 4 bb ni, biler korang leh update
korang ade kat mana..
basically design ngan interface aku rase still same.. tgk la bawah ni :)





ok.. skg kite tgk lak ape yg best lagi dalam fb 2.0 for bb :)

biler korang tekan tab facebook kat atas kiri tu, korang akan
dapat result gambar cm bawah ni :)



tersusun kan? :)
sebelum ni bende2 ni ade kat tab atas..
skg dia satukan dalam satu tempat..
dan yang paling best fb 2.0 ni, dia sekalikan ngan chat!!!!!
:)

biler korang tekan button chat, korang akan nmpk cam ni..



ape lagi, tekan la Go Online hehehe..
selepas korg da connect, result akan jd cmni :)



aha, korang perasan kan conversation still kosong..
n korang leh nmpk sape yg online n offline :)
so tekan kt org yg korg nak chat, then chat cm bbm XD



aha, nabila ni yg reply chat aku so aku screenshot chat aku ngan dia hehehe..
best!! siyez best function yg baru ni..
then, biler korang back ke chat member korang, conversation korang da berisi XD



:)
member aku ckp kt iphone da lame ade..
tp aku kesa ape..
aku pakai bb kot heheheheheheh XD

ok balik ke main page..
then, kat atas kanan tu ade cm byk icon kan?
ok biler korg tekan akan jadi cmni..



sini la korang nak tgk update fb korang cam status org komen,
friend request n chat..
:)

ok tp kelemahan beta ni..
1stly biler korang kat main page bb korang..
biler ade org chat ngan korang,
korang xleh directly tekan kat bar tgh2 tu..
korang kene bukak fb korang dan g kat chat korang



gmbr ni korg perasan kan ade fb update tp xde kat list..
so kene la bukak fb satu2 huhuhu..
xpe name pun beta, nanti mereka fix la ni XD
T_T
stakat ni tu je aku perasan la..
neway baru download n byk ag aku nak explore hehehe..

lastly, software yg aku gune nak tangkap sumer screenshot dalam bb aku
adalah SCREEN GRABBER from JARED COMPANY xsilap..
senang je cari..
korang g kat APP WORLD then search "Screen grabber"
sumpah best XD

ok.. hope entry ni dapat la tunjuk korang overall pasal fb 2.0 beta for bb..
lau ade kekurangan, minx maaf..
saya ni bukan pandai berblogger pun..
juz nak share ape yg saya jumpe n share bende yg cool XD
different people have different perception(thx TOK teachers :)
last but not least,

assalamualaikum :)

p/s : baby, ney nak chat ngan baby tp baby xonline.. so ney chat ngan
kawan klia ney au :)

0 comments: